Czy zawsze starasz się najlepiej zadbać o interesy Twoich klientów i nigdy ich nie wykorzystujesz?

Czy zawsze traktujesz Twoich klientów tak jakbyś chciał, aby oni traktowali Ciebie, gdybyście zamienili się miejscami?

Czy opowiadasz swoim klientom o Twoich produktach (usługach) w taki sposób w jaki chciałbyś, by Tobie opowiadano o nich zanim je kupisz?

 Ktoś kiedyś powiedział – Co minutę rodzi się frajer. To zasada tych wszystkich guru biznesu, dla których klient to kolejny bezimienny produkt i można z niego wycisnąć ile się tylko da. Również nie bardzo owi guru wiedzą w jaki sposób zdobyć klientów uczciwie i legalnie. To bardzo niebezpieczna i krótkowzroczna strategia prowadząca do kłopotów finansowych.

Jeśli Ty nigdy nie usiłujesz wcisnąć Twoim klientom produktów lub usług, które są im niepotrzebne i starasz się zawsze im pomóc w rozwiązaniu ich problemów oraz  zaspokoić ich potrzeby to klienci to docenią. Twoją szczerość i uczciwość klienci wynagrodzą zaufaniem, a zaufanie to jeden z najważniejszych czynników wpływających na to, czy klienci od Ciebie kupią.

Możesz sobie teraz zadać następujące pytania, na które daję odpowiedź w jednym z pierwszych wykładów szkolenia Fabryka Klientów :

        W jaki sposób mogę bardziej pomóc moim klientom?

       Co mogę im jeszcze dać lub zaoferować czego nie mogą otrzymać od innych?

Zawsze dokładnie obserwuj zmiany wokół Ciebie. Kiedy inni biznesmeni będą zajęci walką o klientów, Ty powinieneś skupić się na odkrywaniu nowych dla siebie rynków, by wyjść naprzeciw rodzącym się potrzebom. Koncentrując się na potrzebach klientów, a nie tylko na tym, co masz im do zaoferowania w danej chwili, oferta Twojej Firmy zacznie się odróżniać na tle konkurentów.

Wówczas Twoi klienci na pewno zauważą zmiany i wynagrodzą Cię obdarzając zaufaniem, bo będą wiedzieć, że zależy Ci na tym, by im pomóc.