Sposób robienia zakupów szybko zmienia się na naszych oczach, a czy Twoja firma za tymi wszystkimi zmianami nadąża? Jeszcze nie tak dawno dobrze sprawdzały się stosowane od lat tradycyjne metody reklamowe i techniki marketingowe, ale w dzisiejszej rzeczywistości utraciły one siłę oddziaływania na klientów.  Klienci stali się mądrzejsi, podejrzliwi i obojętni.

Dziś, aby przebrnąć przez nawał codziennie bombardujących nas często bezużytecznych informacji w naszych umysłach zainstalowaliśmy silne filtry dla przekazów reklamowych i marketingowych.

Jeszcze kilka lat temu, wystarczył zakup bazy adresowej z tysiącami adresów e-mail potencjalnych klientów, a wysyłka mailingu reklamowego na te adresy była w stanie wygenerować jakąś sprzedaż. Dziś mailing taki traktowany jest przez większość adresatów jak SPAM i kończy swój żywot w blokadzie filtrów antyspamowych, albo trafia od razu do kosza. O konsekwencjach prawnych i finansowych rozsyłania niezamówionych informacji handlowych nawet już nie wspominam.

Kiedyś metody telemarketingowe dawały zadowalające rezultaty sprzedaży, a dziś doświadczony, błyskotliwy, wygadany telemarketer wyszkolony w technikach sprzedaży i metodach NLP może ze słuchawką spędzić nawet cały dzień i nic nie sprzedać. To jest frustrujące!

A czy jeszcze wśród nas są osoby, które w ogóle interesuje reklama radiowa, albo telewizyjna? Dziś można wydać na reklamę telewizyjną kilkaset tysięcy, a nawet kilka milionów złotych i nie ma się gwarancji, czy dotrzemy do szerokiej grupy naszych odbiorców. To zapewne dlatego w ostatnie świąteczne weekendy można było zwymiotować natrafiając kolejny raz na reklamy z rozebraną D., czy upadłą gwiazdą z czerwonymi włosami. Ale jaka oferta, taki format gwiazdy.

Jeśli jesteśmy istotami inteligentnymi to dziś mamy ten komfort, że możemy słuchać i oglądać to, co chcemy i kiedy chcemy na przekór tym wszystkim kreatywnym agencjom reklamowym, które dwoją się i troją, by zdobyć naszą uwagę. A na koniec i tak postawimy na swoim kupując przecież tam, gdzie uważamy, że jest to dla nas najkorzystniejsza oferta. Teraz nie ruszając się z domu możemy na bieżąco zweryfikować i porównać każdą informację, ofertę, by szybko sprawdzić, czy czasem ktoś z nas nie robi debila.

Klienci mają już dość tradycyjnych zabiegów marketingowych, których mechanizmy z łatwością demaskują i do perfekcji już opanowali sztukę ich neutralizacji. W porównaniu z tym, co działo się jeszcze kilka lat temu obecnie ludzie inaczej dokonują zakupów i zupełnie inaczej pozyskują informacje, które są im do tego potrzebne. Dlatego pomyśl o tym teraz, by swoją ofertę, swoją firmę przystosować do zmieniających się czasów i nawyków klientów, albo wyginiesz jak dinozaury.

Dziś, gdy poszukujesz czegoś, nie szukasz kontaktu z pracownikami firmy w książkach telefonicznych, nie otwierasz spamu, nie słuchasz i nie oglądasz coraz głupszych reklam telewizyjnych, nie zwracasz uwagi na reklamy w gazetach i czasopismach, nie obchodzą cię bannery internetowe, ale najzwyczajniej siadasz przed komputerem i szukasz potrzebnych Ci informacji w wyszukiwarce internetowej, albo zwyczajnie pytasz znajomych, czy czasem nie wiedzą, gdzie to można najlepiej kupić, naprawić, lub czy na Twój problem jest jakieś sprawdzone rozwiązanie.

Skoro, więc Ty tak robisz, robi tak Twoja żona, mąż, dzieci, Twoi znajomi to również robią to przecież Twoi klienci. Dlaczego więc nie miałbyś ułatwić tego zadania swoim klientom, by sami mogli znaleźć Twoje produkty, usługi i żeby w końcu mogli Ci zaufać?

Ja wiem, że istnieje jeszcze pewna grupa nierozgarniętych klientów, dla których tradycyjna reklama jest jedyną wyrocznią i wierzą we wszystko, co usłyszą, ale ta grupa z roku na rok topnieje w zastraszającym tempie. Niestety budowa stabilnego, dynamicznie rozwijającego się biznesu na grupie frajerów na dłuższą metę nie uda się.

Dlatego jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię odnaleźli to zacznij od stworzenia nowej oferty idealnie dopasowanej do tego, czego klienci rzeczywiście poszukują.  Potem skorzystaj z nowych strategii marketingowych pamiętając o tym, w jaki sposób Twoi potencjalni klienci pozyskują informacje o produktach, usługach takich jak Twoje i w jaki sposób dokonują ich zakupów.

W dzisiejszym świecie to klient ma znaleźć Twoją firmę, jej produkty, usługi, a nie odwrotnie.

Nie przeszkadzaj mu w tym.