W grudniu ubiegłego roku przeprowadziłem ciekawy eksperyment. Do wybranych losowo osób zapisanych do Newslettera DobraStrategia.pl wysłałem informację o czteropaku antykryzysowym, w którym dawałem wybrańcom specjalny dostęp do 4 wykładów wideo szkolenia “Fabryka Klientów”.

   Chciałem udowodnić, że klientów przeważnie szukamy zbyt daleko od siebie, kiedy często znajdują się dosłownie obok. Szukamy ich na siłę. Klientów chcemy pozyskać kosztownymi inwazyjnymi reklamami i ogłoszeniami, a i tak nie mamy gwarancji, że takie wydatki zwrócą się nam.

     Bo pomyśl, reklamodawca, u którego płacisz za reklamę, albo kupujesz mailing do jakiejś, co gorsze niesprawdzonej bazy adresowej nie jest zainteresowany skutecznością Twoich działań i tym, czy w ogóle zdobędziesz jakichkolwiek klientów. Przecież on już zrobił swoje, zarobił w chwili, gdy wziął od Ciebie pieniądze. Często są to naprawdę duże pieniądze, które trafiają w nicość.

   Większość ze szczęśliwców, których zaprosiłem do eksperymentu wykorzystała tę okazję. Chociaż zdarzyły się pojedyncze osoby, które były prawdopodobnie przekonane, że ten wartościowy materiał udostępniam bezpłatnie. Nic bardziej mylnego. Bo pomyślmy, jeśli takie osoby same pragną godziwie więcej zarabiać, chcą zwiększyć sprzedaż swoich produktów / usług,  to dlaczego od innych chcą otrzymywać wszystko za darmo?

   Na zakończenie eksperymentu poprosiłem uczestników o przesłanie opinii na temat wiedzy, którą otrzymali ode mnie podczas tych zaledwie 4 wykładów.  Nie będę tu przytaczał wszystkich, a tylko najciekawsze z nich.

Oto one:

    “Sądziłam, że będzie to fragment wiedzy wyrwanej z szerszego kontekstu szkolenia, gdzie trzeba dokupić pełny dostęp, a tu zdziwienie, bo każdy wykład to autonomiczny moduł zawierający dużą ilość metod i kreatywnych technik, jak tego naszego kochanego klienta zdobyć, utrzymać i sprzedawać mu.” – Beata Jabłońska

    “Dałeś mi gotową wędkę, haczyk z przynętą, ale to według ciebie za mało. Bo ty chwyciłeś mnie za rękę, zawlokłeś mnie nad stawy pełne smakowitych ryb i  pokazałeś jak wyłowić największe okazy. Teraz wiem co jest grane w poszukiwaniu klienta i niesprzedawaniu na siłę. Widzę również okazje, których przed wykładami nie zauważałem.” – Marcin Mizur

 

    “Cieszę się, że znalazłem się w 50. Znam osoby, które przez całe życie poszukują cudownego wzoru na sukces w biznesie, czekają na jednorazowy strzał losu, słuchają teorii o szklanych sufitach tyle że to nic nie daje. Bez klientów, bez sprzedaży, bez sprzedawalnych towarów, nie zatrudnimy nowych pracowników, nie zlecimy zadań podwykonawcom, wielu rzeczy nie zrobimy. Dlatego zaczynam działać metodami, które dostałem od Pana.”– Waldek Gądek

 

      “Nie napiszę nic, nie powiem nic. Zaniemówiłam kiedy zacząłeś opowiadać o budowie niewidocznego dla konkurencji systemu poleceń. A potem z zapartym tchem słuchałam do końca ostatniego wykładu o innych równie pomysłowych metodach. Mam już wykłady 5, 6, 7, 8, 9 FK. Czy jest szansa w przyszłości dokupić pozostałe?” – Katarzyna Rojek

 

      “Chciałam pogratulować jasnego, prostego przekazu, który trafia do każdego, kto jest otwarty na nowe metody pozyskiwania klientów. W Pana przykładach można znaleźć wiele gotowców i z nich skorzystać. Ja tak zrobiłam.” – Agnieszka Sionko

 

     Można oczywiście działać według starego utartego od lat schematu licząc na to, że na rynku zainteresowanie klientów i postrzeganie przez nich Twojej Firmy nagle, jak za pociągnięciem magicznej różdżki zmieni się. Jeśli jednak nie dysponujesz ogromnymi budżetami reklamowymi, jak wielkie firmy i korporacje to chcę podsunąć Tobie inspirujące pomysły na dotarcie do grup nowych klientów mających pieniądze na zakupy u Ciebie.