Czy wiesz, jaki jest  największy błąd popełniany przez przedsiębiorców, który prowadzi firmy do braku klientów, a w konsekwencji braku pieniędzy?

Ciągle wielu przedsiębiorców zmaga się z ograniczeniami finansowymi związanymi z niedostatecznym dopływem pieniądza w biznesie, dlatego potrzebują większej sprzedaży, szybszego wzrostu zysków, efektywniejszych strategii marketingowych, kampanii reklamowych i skuteczniejszych technik sprzedaży.

A co najważniejsze, potrzebują tego wszystkiego natychmiast.

Wspaniale jest, kiedy możesz być spokojny o Swój zaplanowany dochód finansowy na następny rok i kolejne lata, ale by móc wybiegać myślami z planowaniem dochodów tak dalece w przyszłość, musisz nastawić Twoją Firmę na rozwój. A możesz to zrobić tylko wówczas, gdy już dziś uporasz się z tymczasowymi, przejściowymi kryzysami finansowymi i ograniczeniami, które z tego dla Ciebie wynikają.

A Ty co robisz?

Niech zgadnę, w okresach spadku zamówień, zmniejszonej sprzedaży i odpływu klientów jedną z pierwszych rzeczy, która zaczyna chodzić Tobie po głowie to „wycięcie inwestycji” na działania marketingowe i reklamowe. Naiwne jest myśleć i wierzyć w to, że może to uratować w dłuższej perspektywie finanse Twojej Firmy.

Robisz zapewne tak, ponieważ nie zauważyłeś szybkich i bezpośrednich efektów swoich działań marketingowych, a również możliwe, że jesteś przekonany, iż to zbędny wydatek. Wynika to z faktu, że marketing, który stosujesz dziś w Twojej Firmie jest archaiczny i nieskuteczny. Przejada Twoje nakłady finansowe zamiast generować dla Ciebie nowy strumień przychodów.

Jest to bardzo niebezpieczne działanie w sytuacji, kiedy firma nie może sobie pozwolić na marnowanie pieniędzy wydawanych na wymyślne kampanie reklamowe czy promocyjne.

Błąd ten często prowadzi firmy do utraty płynności finansowej i zadłużenia, a nawet do szybkiego bankructwa. Jeżeli w Twojej Firmie nie stosujesz skuteczniejszych strategii marketingowych i technik sprzedaży to w ten sposób poważnie ograniczasz rozwój i przewagę rynkową Twojego biznesu. A to oznacza, że nie masz pewności tego, że to właśnie Twój produkt lub usługa dotrą do potencjalnych klientów, a nie produkty konkurencji.

Przykładowo:

     Jeżeli Twoja dotychczasowa oferta, ogłoszenia, reklamy z trudem zdobywają dla Ciebie tylko 25 nowych klientów dziennie to o ile więcej mogłaby w krótkim czasie zarobić Twoja Firma jeżeli skuteczność nowych tekstów ofert handlowych, ogłoszeń i reklam wzrosłaby przynajmniej 2 razy?

Policz teraz spokojnie, przy zachowaniu nakładów finansowych na tym samym, niezmiennym poziomie na wydrukowanie, rozesłanie skuteczniejszych ofert handlowych, zamieszczenie lepszych ogłoszeń czy reklam, odwiedziny handlowców u klientów Twoja Firma mogłaby zdobywać dziennie 50 nowych klientów i to bez żadnych dodatkowych i kosztownych działań z Twojej strony.  Zastanów się, jak wiele w ciągu miesiąca, w perspektywie roku, a nawet kilku lat w ten sposób może zarobić na czysto Twoja Firma?

To tylko jeden z wielu przykładów, bo takich nieograniczonych możliwości zwiększania sprzedaży i wzrostu zysków jest więcej wokół Ciebie, musisz tylko nauczyć się je wszystkie dostrzegać i umieć zacząć z nich korzystać przed innymi.

Wiem, często prowadzenie biznesu w nieefektywny sposób jest zajęciem stresującym, ale wcale nie musi takie być, gdy nauczysz się sposobów generowania przychodów w ilościach, których potrzebujesz w każdej chwili, by mieć już zawsze fundusze na rozwój Twojej Firmy.