Przeczytanie do końca tekstu tego artykułu sprawi, że przekonasz się jakie ważne dla Ciebie informacje on zawiera. Przez kilka lat doradzając przedsiębiorcom i ucząc ich strategii oraz stosowania we własnych  firmach  technik marketingowych mogę stwierdzić, że tylko garstka z poznanych osób potrafiła odpowiedzieć mi na pytania:

Dokąd zmierza Twoja firma? 

Kto jest klientem Twojej firmy?

Jak dużo kosztuje Cię obsługa klientów?

Co (jaki cel) chcesz osiągnąć  dzięki Twojej firmie?

Jak chcesz, aby wyglądał Twój biznes za rok, pięć czy dziesięć lat?

Czy wiesz, ile kosztuje Cię marketing, reklama i jaka jest ich skuteczność? 

Zastanawiam się, czy Ty też masz problemy z odpowiedzią na powyższe pytania. Większość właścicieli firm ma z tym kłopot, gdyż ich działanie opiera się na nieustannej walce o przetrwanie.

Jak często, jako przedsiębiorcy wydaje się Tobie, że robisz wszystko, aby jakoś utrzymać się na rynku, zamiast w spokoju odnosić kolejny sukces i  realizować nowe pomysły?

Jak bardzo wkurza Cię, gdy prawie całe Twoje ciężko zarobione pieniądze pochłaniają koszty prowadzenia firmy i życia. Nie mówiąc o tym, że Ty i Twoja rodzina nie możecie sobie pozwolić na przyjemności.

Wielu właścicieli firm łapie za różne przedsięwzięcia nie biorąc pod uwagę tego, że takie dorywcze działania mogą chwilowo zwiększyć zysk, ale spowolnić rozwój firmy w dłuższym okresie czasu.

Takich przedsiębiorców można określić, że działają taktycznie. Prawie codziennie ich firmy mają większe lub mniejsze kłopoty z płynnością finansową, co zmusza ich jak twierdzą do szukania kolejnych tymczasowych zajęć.

Co by się jednak stało gdyby każda z tych firm podążała konsekwentnie  w jednym obranym przez siebie kierunku stosując odpowiednie strategie?  Z pewnością nie zasiliłaby zatrważającej statystyki, że aż 95% firm upada w ciągu pierwszych 10 lat działalności.

   W dzisiejszych wymagających czasach tylko firmy stosujące przemyślane długoterminowe strategie mogą z łatwością osiągnąć przewagę nad konkurencją i odnieść spektakularny sukces.

Jakby to było gdyby klienci dosłownie szaleli za Twoimi produktami lub usługami?

 Przypuszczam, jak bardzo chcesz zacząć prowadzić firmę tak, że będziesz skazany na sukces, a Twoi potencjalni klienci zaczną traktować Ciebie jak dobrego znajomego?

Tylko mogę przypuszczać, jak mocno teraz myślisz nad gotowymi pomysłami na to, jak szybciej rozwijać własną firmę. Chcesz zapewne dowiedzieć się dlaczego Twoi potencjalni klienci ciągle jeszcze trafiają do konkurencji, a nie do Ciebie.

Stworzenie od podstaw własnych sposobów na odniesienie przez firmę sukcesu może być trudne i czasochłonne szczególnie dla kogoś kto nigdy nie miał  do czynienia i nie poznał dobrze, jak funkcjonują skuteczne strategie i techniki marketingowe. Oczywiście możesz dochodzić do wszystkiego sam, po drodze popełniając wszystkie kosztowne błędy, które opóźnią osiągnięcie obranego przez Ciebie celu lub skorzystać z gotowych instrukcji umożliwiających Twojej firmie stworzenie przemyślanej skutecznej strategii.

Strategia firmy jest niczym dobra mapa, która wytycza najbardziej optymalną trasę podróży. Gdy jej nie masz, nie dotrzesz szczęśliwie do celu lub znajdziesz się tam, ale z wielkim trudem. Ze strategiami firm jest tak, że większość wie jak ważne jest, aby posiadać strategię i trzymać się jej. Z drugiej strony mało która firma ją posiada.

Wytyczenie najlepszej drogi prowadzącej firmę do sukcesu, może być trudne dla kogoś kto nie ma dostępu do gotowych porad. Mówiąc krótko, musisz wiedzieć, jak przeprowadzić swoją firmę stąd gdzie jest obecnie, do miejsca w którym chcesz żeby się znalazła w przyszłości.

Posiadając strategię wiesz w jaki sposób oraz za pomocą których narzędzi i technik marketingowych możesz szybciej, łatwiej rozwijać Twoją firmę. Nie tracisz czasu na podejmowanie decyzji na temat każdej rzeczy w Twojej firmie. Dzięki zapisanej strategii wiesz dokładnie gdzie chce podążać firma i natychmiast możesz odrzucić pewne rozwiązania i pomysły, które nie współgrają z Twoją wizją.

Dlatego zachęcam także Ciebie przedsiębiorco abyś określił już dziś dla Twojej firmy wizję, główną strategię, taktyki postępowania oraz odpowiednie programy działania wraz z odpowiednimi skutecznymi narzędziami marketingowymi, które wykorzystasz do promowania na rynku Twojej firmy.

Tylko wtedy będziesz naprawdę mógł odpowiedzieć na pytania, które zadałem Ci na początku tego artykułu.

W określeniu strategii dla Twojej Firmy pomoże Ci darmowy poradnik: “Strategia to lokomotywa, która nąpędza Twój biznes”.