” Ludzie uczynią  wszystko dla tych, którzy motywują ich do realizacji marzeń, usprawiedliwią ich niepowodzenia, rozwieją ich obawy, potwierdzą ich podejrzenia i pomogą obrzucić wrogów kamieniami”.

Blair Warren

Ten cytat, dokładnie to jedno, złożone zdanie zawiera pięć najważniejszych zasad perswazji, które Blair Warren zawarł w swoim  “Kursie perswazji w jednym zadaniu”. I choć te zasady nie zostały oparte na żadnej najnowszej technologii perswazji neurolingwistycznego programowania to są najważniejsze dlatego, że są proste, można je natychmiast stosować i samodzielnie przekonać się o ich niesamowitej skuteczności.

Dzięki tym zasadom niektórzy przywódcy mogli wpływać na losy świata, a nawet całych narodów prowadząc je na zgubę albo do dobrobytu.

Owe 5 zasad to niewiarygodnie skuteczne narzędzie zarówno w rękach dyktatora, szaleńca, mówcy motywacyjnego, przywódcy sekty, ale przede wszystkim specjalistów marketingu, handlowców, księży, polityków, artystów, czy wielu innych ludzi. Mogą się one przydać każdemu kto nawiązuje kontakty z nowymi ludźmi i co ważniejsze chce, aby te kontakty przyniosły mu korzyści.

Zawsze, gdy ludzie budują ze sobą silne więzi to te 5 zasad można dostrzec w zdecydowanej większości tych przypadków. Zrozumienie tych strategii perswazji nie powinno nikomu nastręczać trudności. Nie wymagają one od Ciebie żadnych dodatkowych nakładów finansowych i są takie oczywiste. Dlatego właśnie fakt, że wielu ludzi ignoruje istnienie tych zasad zwiększa tylko ich skuteczność.

Jeśli w Twoich ofertach handlowych, tekstach sprzedażowych ignorujesz potrzeby klientów, do których chcesz się zbliżyć, pozwalasz na to, by konkurencja zrobiła to za Ciebie. Wyobraź sobie teraz, jak dużo mocy możesz w ten sposób uwolnić, kiedy zaczniesz dostrzegać potrzeby innych ludzi?

A gdyby klienci zaczęli postrzegać Twoją ofertę produktów lub usług jako tę, która potrafi zaspokoić ich najskrytsze pragnienia i potrzeby?

Pomyśl teraz o tym.

Czy przypominasz sobie, że kiedy naciskasz na coś czego Ty bardzo chcesz to natrafiasz natychmiast na duży opór ze strony innych ludzi. Taka właśnie jest ludzka natura. Jeśli jednak chcesz w naturalny sposób zaspokoić potrzeby drugiego człowieka to będzie mniej tych, którzy stawią Ci opór.

Wracając do 5 zasad, które zacytowałem na początku, są nimi:

1. Zachęcaj do realizacji marzeń: Często dzieje się tak, że rodzice chcą narzucić dzieciom realizację swoich marzeń i celów. Dla dzieci to normalne dopóki na swojej drodze nie spotkają kogoś, kto naprawdę odkryje prawdziwe marzenia dziecka. Nie muszę Ci chyba mówić, kto w takim przypadku będzie miał większy wpływ na dziecko.

2. Usprawiedliwiaj porażki: Zapewnianie innych, że nie są winni swoim niepowodzeniom, jest konieczne do tego, by zdobyć na nich wpływ. Zobacz jak politycy, mówcy i autorzy książek motywacyjnych wykorzystują tę zasadę do swoich celów.

3. Rozwiewaj obawy: Kiedy się czegoś boimy nie potrafimy skupić się na czymś innym. Są jednak ludzie którzy w umiejętny sposób potrafią przedstawiać nam historie oraz dowody, które sprawiają, że obawy pękają jak bańka mydlana.

4. Potwierdzaj podejrzenia: Czy znajomy jest dla Ciebie zwrot – “Wiedziałem, że tak będzie”. Wszyscy lubią jak ich przypuszczenia sprawdzają się. Kiedy ktoś potwierdzi nasze podejrzenia czujemy się bardziej dowartościowani i automatycznie obdarzamy większą sympatią osobę, która się do tego przyczyniła.

5. Pomóż obrzucić wrogów kamieniami:  Zawsze dobrze ludzi jednoczył wspólny wróg czego wiele przykładów znamy z historii, weźmy choćby powstania. Jest takie powiedzenie – “Każdy kogo spotkamy na naszej drodze jest zaangażowany w jakąś walkę”. To z czym walczy to jego wróg. Może to być inna grupa ludzi, wysokie podatki, konkurencja rynkowa, niska sprzedaż, otyłość, choroba, problemy finansowe, odmienna religia, orientacja seksualna, czyli to wszystko do czego potrzebujemy ludzi, którzy staną po naszej stronie. Wszyscy, którzy będą po naszej stronie są czymś więcej niż tylko przyjaciółmi, są naszymi partnerami.

Wdrożenie tych 5 skutecznych zasad w tekstach sprzedażowych wymaga jednak praktycznej wiedzy, którą można łatwo zdobyć w ciągu zaledwie kilku dni.

To cud, że przy tych wszystkich dzisiejszych strategiach i technikach sprzedaży wciąż istnieją firmy, które mordują się ze sprzedażą produktów lub usług nie mając pojęcia o tym, że dobrze napisana skuteczniejsza oferta handlowa pozwala w prosty sposób natychmiast zwiększyć ich dotychczasowy poziom sprzedaży.

Większość materiałów na ten temat, z którymi prawdopodobnie miałeś wcześniej styczność była zbyt skomplikowana i dezorientująca, aby z nich zrobić praktyczny użytek dla stworzenia skuteczniejszej oferty handlowej. Jeżeli to nie pozwalało Ci zrozumieć nowych zagadnień i wprawiało Cię tylko w zakłopotanie to weź teraz głęboki oddech i rozluźnij się, bo chcę rozwiać Twój strach, niepewność i przekonać Cię, że wystarczy zaledwie tydzień, by zobaczyć, usłyszeć i poczuć, jak Twoja nowa oferta skutecznie zaczyna działać w praktyce.