Stosujesz storytelling w marketingu swojej firmy?

 

2 dni, 53 osoby na sali i tylko jeden przyświecający im ważny cel.

Wczoraj wróciłem z Gdańska.

 

 Co ma z tym wspólnego storytelling, czyli sztuka opowieści?

 

Przypominasz sobie starą bajkę dla dzieci “Zaczarowany ołówek”?

 

Bohater tej kreskówki posiadał niezwykły ołówek, którym w dowolniej chwili mógł narysować potrzebny przedmiot. Narysowana przez niego rzecz wyskakiwała z obrazka i stawała się prawdziwą.

 

W poniedziałek i wtorek rozdałem w Gdańsku takie zaczarowane ołówki.

Właściwie, to ludziom, którzy przez dwa dni z ciekawością mnie słuchali, notowali, pisali i poprawiali swoje oferty handlowe i teksty sprzedażowe, dałem dokładne instrukcje na wprowadzenie kluczowych zmian w ich prezentacjach handlowych.

 

W ten sposób natychmiast mogli zwiększyć skuteczność sprzedażową ofert handlowych wykorzystując w tym celu również metody storytellingu.

 

Czy to w ogóle możliwe, aby storytelling sprzedawał produkty, usługi?

 

Chciałbyś ty też otrzymać ode mnie taki zaczarowany ołówek storytellingu?

 

Wiem, że chcesz.

 

Znany muzyk pewnego dnia zamarzył o nowym basenie przy swoim domu z krystalicznie czystą i ciepłą wodą, w którym mógłby relaksować się.  Zamiast zastanawiać się skąd weźmie na to fundusze, powiedział znajomym – Idę napisać basen.

 

Jeszcze w tym samym dniu napisał piosenkę, która stała się później gigantycznym przebojem i zarobiła nie tylko na jego nowy basen, ale na inne zachcianki.

 

Jak myślisz, kto był tym muzykiem i co to był za przebój?

 

Wyobraź sobie teraz sytuację – To Ty dziś potrzebujesz więcej pieniędzy na to, aby zrealizować szybciej swoje cele i marzenia.

 

Przyznaj, że masz coś takiego o czym marzysz od dawna.

 

Co możesz wówczas zrobić?

 

Możesz skorzystać z biznesowego storytellingu.

 

Trafnie to ujęła w swoich słowach na koniec drugiego dnia Ewa, jedna z uczestniczek szkolenia w Gdańsku – To teraz idę napisać swój nowy dom.

 

Jeśli tylko chcesz, Twój zaczarowany ołówek możesz otrzymać ode mnie, gdy opowiem Tobie na czym tak naprawdę polega pisanie ofert handlowych wykorzystujących storytelling.