Jeśli obniżysz cenę swoich produktów/usług  i zakładając, że masz wielu amatorów takiej oferty to, twój produkt albo usługę sprzedasz naprawdę w ogromnej ilości. Napracujesz się, zrobisz gigantyczny obrót, ale na tym nie wygenerujesz najwyższych możliwych zysków. Nie sztuką jest bowiem sprzedawać wielkie ilości w minimalnych cenach lub po kosztach, ale prawdziwym wyzwaniem dla każdego strategicznie myślącego przedsiębiorcy jest skuteczne sprzedawanie z odpowiednio wysokim zyskiem dla siebie.

Pomyślmy, gdyby nagle wszyscy chcieli kupować jak najtaniej to, zawsze najwięcej sprzedawałby ten, który znajduje się na 1 miejscu w porównaniach cenowych.

 

Ale tak przecież nie jest!

 

Jeżeli w pewnej konkurencyjnej branży tyle sklepów internetowych konkuruje ze sobą na zabój i oferuje ten sam towar taniej to, sklepy „tradycyjne” już dawno powinny zniknąć z rynku.

 

Czy zastanawiałeś się, dlaczego dzikie tłumy klientów lubią odwiedzać galerie handlowe, by kupować tam drożej: gadżety, buty, biżuterię, ubrania, książki, płyty i inne ważne i mniej ważne rzeczy? Zamiast wziąć tablet, smartfon do ręki i poszukać gdzie to samo jest taniej.

 

Dlaczego klienci często wybierają usługę w wyższej cenie niż tę, którą mogą mieć za bezcen?

 

Od razu uprzedzam twoje pytanie. Oczywiście jest grupa klientów, dla których cena jest najważniejszym i ostatecznym kryterium wyboru. Oni kupują chińskie opony do samochodu, za puszką farby tańszej o 1zł są w stanie pojechać na drugi koniec miasta, a do naprawy instalacji w domu wybiorą najtańszego hydraulika, takiego, że nie stać go nawet na profesjonalne narzędzia i podręczny magazyn podstawowych części.

 

Do czego zmierzam?

 

Chcę ci powiedzieć, że twoich produktów lub usług w ofercie z najniższymi cenami i tak nie kupią ci wszyscy klienci, którzy są gotowi zapłacić więcej, bo napotkają poważną mentalną barierę, która przekreśli ich decyzje o zakupie.

 

Jeśli twoją cenę przestrzelisz i ustawisz na zbyt wysokim poziomie również tego nie kupią, bo taki wybór stanie się dla nich najzwyczajniej nieopłacalny.

 

W sytuacji, gdy twoja cena będzie znajdować się gdzieś na porównywalnym średnim poziomie rynkowym, nie sprzedasz dużo, bo konkurencja będzie deptać ci po piętach z podobnymi cenami i razem będziecie dreptać z rozwojem firm w miejscu.

 

„Czy oszalałem? Jak to możliwe, żeby mieć ceny wyższe niż średnie na rynku i do tego wszystkiego sprzedawać więcej?”

 

Pewnie zastanawiasz się teraz, czy twoje produkty lub usługi w takim przypadku wycenione są dobrze?

 

Z kolejnego rozdziału dowiesz się, dlaczego stosowany przez ciebie tradycyjny sposób ustalania cen prowadzi na dłuższą metę do dużych kłopotów.Jak sprzedawac więcej - okładka

Jeśli ty też chciałbyś otrzymać ode mnie pełną wersję ebooka – „Jak sprzedawać więcej w wyższych cenach, gdy konkurencja oferuje taniej?” W takim razie przejdź teraz na TĘ STRONĘ i pobierz egzemplarz dla siebie.